- Informator Miejski
- >
- Co i jak w urzędzie?
Co i jak w urzędzie?
Prezentujemy Państwu wybrane sprawy, które można załatwić w Urzędzie Miejskim w Paczkowie. Większość niezbędnych wniosków, załączników i instrukcji znaleźć można na stronie internetowej www.paczkow.bip.net.pl lub na miejscu w konkretnych wydziałach UM.
- Decyzje o warunkach zabudowy
- Dofinansowanie nauki dla pracodawców
- Dowody osobiste
- Działalność gospodarcza
- Najem lokalu mieszkalnego
- Opłaty w kasie UM
- Podatki / ulgi podatkowe
- Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości
- Rejestracja stanu cywilnego (małżeństwa, urodzenia, zgony)
- Sprzedaż alkoholu
- Sprzedaż lokalu mieszkalnego
- Stypendium szkolne
- Wycinka drzew
- Wypisy / wyrysy ze studium miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- Wywóz odpadów komunalnych i ścieków - zezwolenie na działalność w tym zakresie
- Zajęcie pasa drogi
- Zameldowanie / wymeldowanie
- Zjazdy z działki na drogę - uzgodnienie / wykonanie / remont
Decyzje o warunkach zabudowy
Sprawa wymaga złożenia kompletu dokumentów:
- wypełniony wniosek
- wyrys z mapy zasadniczej w skali 1:500 lub 1:1000
- wypis z rejestru gruntów dot. przedmiotowej działki
- wykaz właścicieli działek sąsiednich
- opłata skarbowa -107 zł
Sprawę załatwia i szczegółowych informacji udziela:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Inwestycji
parter, pokój nr 3
tel. +48 (77) 431 67 91 wew. 115
Dofinansowanie nauki dla pracodawców
Pracodawcy zatrudniający pracowników młodocianych mogą uzyskać dofinansowanie kosztów ich kształcenia w celu przygotowania zawodowego.
Wymagane dokumenty:
- wypełniony wniosek
- dokumenty potwierdzające posiadanie kwalifikacji wymaganych do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych
- umowy o pracę z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego
- dyplom / świadectwo / zaświadczenie potwierdzające ukończenie nauki zawodu i zdanie stosownego egzaminu.
Sprawę załatwia i szczegółowych informacji udziela:
Wydział Oświaty
II piętro, pokój nr 15
tel. +48 (77) 431 67 91 wew. 170
Dowody osobiste
Wymagane dokumenty:
- wypełniony wniosek
- 2 aktualne fotografie ukazujące głowę w lewym półprofilu z widocznym lewym uchem
- odpis skrócony aktu urodzenia lub aktu małżeństwa (w przypadku nastąpienia tych zdarzeń poza gminą Paczków)
Sprawę załatwia i szczegółowych informacji udziela:
Wydział Spraw Obywatelskich
parter, pokój nr 5
tel. +48 (77) 431 67 91 wew. 120
Działalność gospodarcza
Do rejestracji i likwidacji działalności gospodarczej oraz wprowadzania zmian w ewidencji działalności gospodarczej wymagane jest jedynie wypełnienie wniosku EDG-1 oraz przedłożenie dowodu osobistego.
Wydanie zaświadczenia o istnieniu firmy w ewidencji działalności gospodarczej - wymagane dokumenty:
- wniosek o udostępnienie danych osobowych
- opłata skarbowa (17 zł)
Sprawy załatwia i szczegółowych informacji udziela:
Wydział Koordynacji Programów Europejskich i Rozwoju Przedsiębiorczości
parter, pokój nr 5a
tel. +48 (77) 431 67 91 wew. 151
Najem lokalu mieszkalnego
Najem lokalu mieszkalnego z zasobu mieszkaniowego gminy.
Wymagane dokumenty:
- wniosek
- zaświadczenie o dochodach za okres sześciu miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku (dotyczy wszystkich osób zatrudnionych) lub zaświadczenie z Urzędu Pracy o pobieraniu / nie pobieraniu zasiłku lub decyzja o przyznaniu emerytury / renty wraz z odcinkami rentowymi za trzy miesiące poprzedzające datę złożenia wniosku
- dokumenty poświadczające sytuację wnioskodawcy określoną we wniosku (np. orzeczenie lekarskie, orzeczenie o rozwodzie itp.)
Sprawę załatwia i szczegółowych informacji udziela:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Inwestycji
parter, pokój nr 1
tel. (77) 431 67 91 wew. 110
Opłaty w kasie UM
W Kasie Urzędu Miejskiego (parter - obok Urzędu Stanu Cywilnego) można dokonać opłat m.in. z tytułu:
- podatków
- opłaty skarbowej
- opłaty administracyjnej
- udzielonych zezwoleń na sprzedaż alkoholu
- opłaty targowej
- opłat dodatkowych SPP
- mandatów Straży Miejskiej
- wieczystego użytkowania nieruchomości
- dzierżawy nieruchomości
Godziny pracy kasy UM:
- poniedziałek - piątek od 7.00 do 14.00 (przerwa 10:00-10:20)
Powyższe opłaty można również uiścić bez prowizji w Punkcie Obsługi Klienta Gospodarczego Banku Spółdzielczego w Paczkowie
Rynek 14, 48-370 Paczków,
Tel: +48 (77) 455 30 43
Godziny otwarcia:
poniedziałek-piątek 9:00-16:30
Podatki / ulgi podatkowe
Wnioski o:
- udzielenie ulgi z tyt. nabycia gruntu - wymagane przedłożenie aktu notarialnego
- zmianę wymiaru podatku:
- zbycie / nabycie nieruchomości gruntowej - należy przedłożyć akt notarialny
- zbycie / nabycie nieruchomości budynkowej - należy przedłożyć akt notarialny oraz informację w sprawie podatku od nieruchomości
- wyburzenie budynku - należy przedłożyć pozwolenie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego na wyburzenie lub oświadczenie podatnika o wyburzeniu budynku
- zakończenie prowadzenia działalności gospodarczej - należy przedłożyć odpowiednią decyzję burmistrza
- odroczenie / rozłożenie na raty / umorzenie zaległości podatkowej - należy dołączyć do wniosku dokumenty potwierdzające tezy zawarte we wniosku
Deklaracje osób prawnych:
- na podatek od nieruchomości - należy złożyć w terminie do 31 stycznia roku podatkowego, a w przypadku powstania obowiązku podatkowego po tym terminie do 14 dni od zaistnienia obowiązku,
- na podatek rolny i leśny - należy złożyć w terminie do 15 stycznia roku podatkowego, a w przypadku powstania obowiązku podatkowego po tym terminie do 14 dni od zaistnienia obowiązku,
- na podatek od środków transportowych - należy złożyć w terminie do 15 lutego roku podatkowego a w przypadku powstania obowi¹zku podatkowego po tym terminie do 14 dni od zaistnienia obowiązku.
Sprawy załatwia i szczegółowych informacji udziela:
Wydział Finansowy
II piętro, pokój nr 18
tel. +48 (77) 431 67 91 wew. 181
Rejestracja stanu cywilnego (małżeństwa, urodzenia, zgony)
Rejestracja stanu cywilnego - obowiązuje terytorialna zasada rejestracji stanu cywilnego tzn. każde urodzenie, małżeństwo czy zgon rejestruje się w Urzędzie Stanu Cywilnego na terenie, na którym owo zdarzenie nastąpiło. Rejestracji stanu cywilnego dokonuje się w księgach stanu cywilnego w formie aktów: urodzenia, małżeństwa oraz zgonu.
Wymagane dokumenty:
- do rejestracji urodzenia dziecka
- dokument „zgłoszenie urodzenia”
- odpis aktu małżeństwa rodziców, jeżeli dziecko pochodzi z małżeństwa
- odpis aktu urodzenia matki, jeżeli dziecko nie pochodzi z małżeństwa
- dowody osobiste do wglądu
- do zawarcia małżeństwa
- skrócone akty urodzenia
- dowody osobiste do wglądu
- dowód ustania lub unieważnienia poprzedniego małżeństwa:
- odpis skrócony aktu zgonu małżonka
- odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie
- pisemne zapewnienie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
- do rejestracji zgonu
- karta zgonu wydawana przez lekarza
- dowód osobisty zmarłego
- dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon do wglądu
Sprawę załatwia i szczegółowych informacji udziela:
Urząd Stanu Cywilnego
parter, pokój nr 5
tel. +48 (77) 431 67 91 wew. 120
Sprzedaż alkoholu
Zezwolenia stałe na sprzedaż napojów alkoholowych - wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie zezwolenia
- zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z rejestru przedsiębiorców
- dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych
- pisemna zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym
- decyzja właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu
Jednorazowe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych
Wydawane są przedsiębiorcom, posiadającym zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych.
Wymagane dokumenty:
- wniosek
- kopia wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
Sprawy załatwia i szczegółowych informacji udziela:
Wydział Koordynacji Programów Europejskich i Rozwoju Przedsiębiorczości
parter, pokój nr 5a
tel. +48 (77) 431 67 91 wew. 151
Sprzedaż lokalu mieszkalnego
Sprawa wymaga wypełnienia odpowiedniego wniosku (dostępny na miejscu).
Sprawę załatwia i szczegółowych informacji udziela:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Inwestycji
parter, pokój nr 1
tel. +48 (77) 431 67 91 wew. 110
Stypendium szkolne
Stypendium szkolne przysługuje:
- uczniom szkół publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych dla młodzieży i dla dorosłych
- słuchaczom publicznych kolegiów nauczycielskich
- słuchaczom nauczycielskich kolegiów języków obcych
- słuchaczom kolegiów pracowników służb społecznych do czasu ukończenia kształcenia, nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia, spełniającym ponadto kryterium dochodowe tzn. dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 351 zł.
Wniosek o przyznanie stypendium szkolnego składa się do 15 września danego roku szkolnego, a w przypadku słuchaczy kolegiów do dnia 15 października danego roku szkolnego.
Wymagane dokumenty:
- wniosek
- zaświadczenie o osiąganych dochodach z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku (w przypadku braku dochodów zaświadczenie o pozostawaniu w ewidencji bezrobotnych lub poszukujących pracy)
Sprawę załatwia i szczegółowych informacji udziela:
Wydział Oświaty
II piętro, pokój nr 15
tel. +48 (77) 431 67 91 wew. 170
Wycinka drzew
Wymagane dokumenty:
- wniosek zawierający:
- imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości
- tytuł prawny władania nieruchomością
- nazwę gatunku drzewa lub krzewu
- obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm
- przeznaczenie terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew
- termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu
- przyczynę usunięcia wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy
Sprawę załatwia i szczegółowych informacji udziela:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Inwestycji
parter, pokój nr 4
tel. +48(77) 431 67 91 wew. 114
Wypisy / wyrysy ze studium miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
Wymagane dokumenty:
wniosek
- opłata skarbowa w wysokości:
- od wypisu do 5 stron - 30zł
- od wypisu powyżej 5 stron - 50 zł
- od wyrysu - za każdą rozpoczętą stronę formatu A4 - 20 zł nie więcej niż 200 zł
Sprawę załatwia i szczegółowych informacji udziela:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Inwestycji
parter, pokój nr 4
tel. +48 (77) 431 67 91 wew. 114
Wywóz odpadów komunalnych i ścieków - zezwolenie na działalność w tym zakresie
Na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wymagane jest uzyskania zezwolenia.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o udzielenie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
- kserokopie: aktualnego wypisu z rejestru prowadzonej działalności gospodarczej, aktualnego KRS - (wydane nie później niż 3 miesiące przed złożeniem wniosku), aktualnej umowy zawarcia spółki cywilnej itp.
- kserokopie dowodów rejestracyjnych posiadanych pojazdów służących do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości lub opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
- kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do miejsca garażowania ww. pojazdów (baza transportowo-magazynowa)
- kserokopia umowy zawartej na wykonywanie czynności w zakresie mycia i dezynfekcji pojazdów kserokopia dokumentu potwierdzającego gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną
- zaświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne
- dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej (107 zł)
Sprawę załatwia i szczegółowych informacji udziela:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Inwestycji
parter, pokój nr 4
tel. =48 (77) 431 67 91 wew. 114
Zajęcie pasa drogi (dotyczy również chodnika, pobocza)
Wymagane dokumenty:
podanie, które zawiera:
- termin zajęcia pasa drogi
- powierzchnia zajęcia pasa drogi
- projekt organizacji ruchu
Sprawę załatwia i szczegółowych informacji udziela:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Inwestycji
parter, pokój nr 3
tel. +48 (77) 431 67 91 wew. 115
Zameldowanie / wymeldowanie
Zameldowanie - dane niezbędne do zameldowania na pobyt stały lub czasowy:
- zaświadczenie o wymeldowaniu się z poprzedniego pobytu stałego
- adres poprzedniego miejsca pobytu stałego
- adres nowego miejsca pobytu stałego
- rodzaj, serię i numer dokumentu tożsamości
- nazwisko i imiona, nazwisko rodowe nazwisko i imiona poprzednie
- imiona rodziców, nazwiska rodowe rodziców
- stan cywilny, imię i nazwisko małżonka oraz jego nazwisko rodowe
- datę i miejsce urodzenia, płeć
- obywatelstwo, PESEL
- o wykształceniu
- dotyczące obowiązku wojskowego, w tym stopień wojskowy, nazwę, serię i numer woj. dokumentu osobistego oznaczeniem wojskowej komendy uzupełnień lub poświadczenie o zgłoszeniu się do rejestru przedpoborowych
- obecność wynajmującego najemcy - osoby, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu z dowodem osobistym i dokumentem stwierdzającym własność celem stwierdzenia, że osoba przebywa pod wskazanym adresem.
Wymeldowanie - dane niezbędne do wymeldowania należy przedstawić w organie gminy właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu, najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca:
- nazwisko i imiona, nazwisko rodowe, nazwisko i imiona poprzednie
- nazwiska rodowe i imiona rodziców
- stan cywilny, imię i nazwisko małżonka oraz jego nazwisko rodowe
- datę i miejsce urodzenia, płeć
- obywatelstwo, PESEL
Sprawę załatwia i szczegółowych informacji udziela:
Wydział Spraw Obywatelskich
parter, pokój nr 5
tel. +48 (77) 431 67 91 wew. 120
Zjazdy z działki na drogę - uzgodnienie / wykonanie / remont
Uzgodnienie i wykonanie nowego zjazdu z działki na drogę gminną - wymagane dokumenty:
- wniosek
- aktualna mapka działki,
- opis techniczny wykonania zjazdu,
Wykonanie remontu lub utwardzenie istniejącego zjazdu na drogę gminną - wymagane dokumenty:
- podanie
- opis techniczny wykonania zjazdu
Sprawę załatwia i szczegółowych informacji udziela:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Inwestycji
parter, pokój nr 3
tel. +48 (77) 431 67 91 wew. 115