Sierpniowa sesja Rady Miejskiej w Paczkowie
W czwartek 29.08.2024 r. o godz. 10.00 odbyła się sesja Rady Miejskiej w Paczkowie, w której uczestniczyło 12 radnych. Obrady otworzyła Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej w Paczkowie Wiesława Kurowska, a następnie wybrano sekretarza obrad – Panią Anetę Sypek, a także zatwierdzono protokół z poprzednich sesji.
Na początku sesji Burmistrz Gminy Paczków Artur Rolka oraz Wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej Wiesława Kurowska uroczyście przekazali akt wręczenia nowego samochodu ratownictwa technicznego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Starym Paczkowie. Pojazd zakupiony został ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Następnie Burmistrz Gminy Paczków wraz z Wiceprzewodniczącą Rady Miejskiej Wiesławą Kurowską złożyli podziękowania Pani Izabeli Kulig-Paluch Dyrektor PSP nr 2 w Paczkowie, Pani Agnieszce Ćwik Dyrektor ZSP w Kamienicy, Pani Bożenie Burzyńskiej Nauczycielce z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 w Paczkowie, Panu Radosławowi Napieraczowi Dyrektorowi GCSiR w Paczkowie, Panu Andrzejowi Kłoczce Dyrektorowi Ośrodka Kultury i Rekreacji za zaangażowanie w organizację wypoczynku dla dzieci z miasta partnerskiego Tłumacz z Ukrainy, które przebywały w dniach 29.07-04.08.2024 r. na terenie Gminy Paczków.
W dalszej części sesji Burmistrz Gminy Paczków Artur Rolka przedstawił sprawozdanie z działalności w okresie międzysesyjnym, przedstawił między innymi informacje o trwających i zakończonych inwestycjach na terenie Gminy Paczków
Po sprawozdaniu uchwalono 4 uchwały, które zostały w 100 % przegłosowane przez 12 radnych. Podjęto następujące uchwały:
- w sprawie zmiany budżetu Gminy Paczków na 2024 r.,
- w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis dla przedsiębiorców realizujących nowe inwestycje na terenie Gminy Paczków.
- w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do partnerstwa w celu realizacji wspólnego projektu pn. „Bezpieczne Opolskie – zakup sprzętu dla jednostek OSP do prowadzenia akcji ratowniczych i usuwania skutków zjawisk katastrofalnych.