Informacja dla Przedsiębiorców!
W dobie pandemii wszyscy odczuwamy znaczne utrudnienia. W niezwykle trudnej sytuacji znajdują się obecnie przedsiębiorcy, których obroty wyraźnie spadły. Część wyrejestrowała się już dziś, inne zawieszają działalność, wielu pracowników traci pracę. Zagrożona jest nie tylko płynność finansowa tych firm, ale ich istnienie.
Problem ten dotyczy również naszych lokalnych przedsiębiorców i mieszkańców, którzy martwią się nie tylko o swój byt, ale o losy swoich pracowników. Trudno w tym momencie oszacować straty i konsekwencje, jakie obecna sytuacja będzie miała dla właścicieli sklepów, lokali usługowych i gastronomicznych, ale także branży turystycznej i kulturalnej. Pojawia się wiele obaw dotyczących przyszłości, w ramach naszych możliwości i kompetencji będziemy starali się wprowadzić ulgi i ułatwienia, by w jak największym stopniu pomóc przedsiębiorcom i chronić miejsca pracy w naszej Gminie. Dlatego też, jako samorząd chcemy udzielić wsparcia podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą.
W dniu 23 kwietnia podczas Sesji Rady Miejskiej w Paczkowie podjęliśmy uchwały dot. pomocy dla lokalnych firm. Proponujemy między innymi zwolnienia z podatku od nieruchomości, przedsiębiorców, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku ze spadkiem obrotów w następujący sposób:
- w przypadku spadku obrotów gospodarczych nie mniej niż o 25% lub zawieszenia prowadzenia działalności gospodarczej przez okres co najmniej 60 kolejnych dni kalendarzowych zwolnienie dotyczy drugiego kwartału 2020 r.,
- w przypadku spadku obrotów gospodarczych nie mniej niż o 50% zwolnienie dotyczy drugiego i trzeciego kwartału 2020 r.
Zwolnienia dotyczą gruntów, budynków i budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Kolejną naszą propozycją jest przedłużenie terminów płatności rat podatku od nieruchomości przedsiębiorcom, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku ze spadkiem obrotów gospodarczych z powodu COVID-19. Przedłuża się terminy płatności rat podatku od nieruchomości przypadających w miesiącach maj i czerwiec 2020 r. do dnia 30 września 2020 r.
Podjęliśmy również uchwałę zwalniającą z opłat z tytułu podatku od nieruchomości, nieruchomości związane z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
Działania pomocowe będą udzielane na indywidualny wniosek przedsiębiorcy. Aby skorzystać z ulgi przedsiębiorca zobowiązany jest do złożenia korekty informacji lub deklaracji na podatek od nieruchomości wraz z wymaganymi dokumentami, określonymi w poszczególnych Uchwałach:
- Uchwała Nr XX/156/2020 w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości przedsiębiorców, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19.
- Uchwała Nr XX/157/2020 w sprawie przedłużenia terminów płatności rat podatku od nieruchomości dla przedsiębiorców, których płynność finansowa uległa pogorszeniu w związku z ponoszeniem negatywnych konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19.
Dokumenty, o których mowa powyżej należy przedłożyć Burmistrzowi Gminy Paczków nie później niż w przypadku, jeśli chodzi o zwolnienia z podatku od nieruchomości do dnia 31 lipca 2020 r., natomiast jeśli chodzi o przedłużenie terminów płatności nie później niż do dnia 30 września 2020 r.
Szczegółowe informacje udzielane będą drogą telefoniczną – 77 431 67 91 wew. 181 lub 188.