DOFINANSOWANIE DO USUWANIA AZBESTU I WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST
Gmina Paczków w miesiącu czerwcu bieżącego roku, złożyła do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu wniosek o udzielenie pomocy finansowej w formie dotacji w ramach Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest w 2019 roku.
W ramach ogłoszonego przez Gminę naboru wpłynęło 4 wnioski spełniających wymagania określone przez WFOŚiGW w Opolu.
Łączna waga odebranych i poddanych unieszkodliwieniu odpadów zawierających azbest wyniosła 7,46 Mg. Całkowity koszt przedsięwzięcia polegającego na demontażu, transporcie i unieszkodliwienia odpadów wyniósł 8 678,88 zł.
Dofinansowanie otrzymane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie wyniosło 6 950,05 zł (80,08 % kosztów całkowitych zadania). Pozostałe środki pochodziły z budżetu Gminy Paczków.