PSP nr 3 w XVI edycji CRS1
Z przyjemnością informujemy, że PSP nr 3 została zakwalifikowana do udziału w XVI edycji programu Całościowy Rozwój Szkoły, poziom podstawowy (na lata 2018-2020). Do programu w tym roku przyjęto 34 szkoły z całej Polski.
„Chcę, abyśmy w mojej szkole przestali mówić, a zaczęli rozmawiać. Aby proces uczenia się był dialogiem prowadzonym zarówno w radzie, jak i pomiędzy nauczycielem a uczniem.”
Większość to szkoły, które już współpracowały w Warsztatach SUS dla rad pedagogicznych, Nauczycielskiej Akademii Internetowej, OK Zeszycie oraz takie, których dyrektorzy są absolwentami lub studentami Studiów Podyplomowych dla Liderów Oświaty. Całościowy Rozwój Szkoły to propozycja dla szkół, które pragną w widoczny sposób zmienić kulturę swojej pracy.
Na poziomie podstawowym (Ocenianie kształtujące w Szkole Uczącej Się) szkoły poznają i wprowadzają do swojej codziennej praktyki podstawowe elementy oceniania kształtującego – cele lekcji, kryteria sukcesu oraz informację zwrotną. Poziom zaawansowany działania (Rozwijanie Uczenia się i Nauczania) koncentruje się na pogłębianiu rozumienia oceniania kształtującego poprzez pracę ze strategiami oceniania kształtującego. Ponadto szkoły w sposób systematyczny wprowadzają podstawowe praktyki profesjonalnej pracy nauczycieli, a dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. Praca w na każdym poziomie trwa dwa lata. Po zakończeniu działania na poziomie zaawansowanym szkoły mogą ubiegać się o uzyskanie Tytułu Szkoły Uczącej Się – certyfikatu jakości nauczania i uczenia się uczniów.
DZIAŁANIA W PROGRAMIE CRS1
1. KONFERENCJA „DYREKTOR – LIDER ZMIANY”
Spotkanie dyrektorów szkół uczestniczących w programie, którego celem jest przygotowanie dyrektora do wprowadzenia w swojej szkole zmiany związanej z wdrażaniem oceniania kształtującego w ramach programu CRS1.
Czas trwania: 3 dni. Miejsce
spotkania: Warszawa
2. WARSZTATY „PODSTAWY OK” I i II część
Warsztaty dla rady pedagogicznej (maksymalnie 30 osób), podczas których nauczyciele poznają koncepcję oceniania kształtującego, biorą udział w trenerskiej lekcji z OK i planują sposoby wdrażania OK do praktyki szkolnej.
Czas trwania: dwa razy po 4 godziny.
Miejsce warsztatów: w szkołach.
3. KURS INTERNETOWY „LIDER OK”
W kursie internetowym uczestniczą 2 osoby ze szkoły, które pełnią funkcję liderów OK. W trakcie trwania kursu jego uczestnicy stopniowo realizują praktyczne działania okejowe ze swoimi uczniami i współpracują z innymi nauczycielami.
Czas trwania: półtora roku.
Miejsce: platforma Nauczycielskiej Akademii Internetowej.
4. WARSZTATY „WDRAŻANIE OK DLA LIDERÓW I NAUCZYCIELI”
Warsztaty dla liderów OK (2 osoby) oraz nauczycieli zainteresowanych pracą z OK (1 osoba ze szkoły). Celem warsztatów dla nauczycieli jest planowanie okejowej lekcji i przygotowanie się do jej prowadzenia. Celem dla szkolnych liderów OK jest przygotowanie do facylitowania spotkań z nauczycielami w szkole.
Czas trwania: 2 dni.
Miejsce: w dużym
mieście w regionie.
5 . WARSZTATY „INFORMACJA ZWROTNA”
Warsztaty dla rady pedagogicznej, podczas których nauczyciele doskonalą umiejętności udzielania prawidłowej informacji zwrotnej. Spotkanie z trenerem SUS – asystentem szkoły jest także okazją do rozmowy o trudnościach i sukcesach związanych z wprowadzaniem OK.
Czas trwania: 6 godzin.
Miejsce: w szkołach.
6. SPOTKANIE DYREKTORÓW „DOBRE PRAKTYKI WE WDRAŻANIU OK”
Spotkanie dyrektorów szkół uczestniczących w programie, które pozwala na wymianę doświadczeń z wdrażania OK.
Czas trwania: 2 dni.
Miejsce: ośrodek szkoleniowy CEO w Wildze k / Warszawy
7. WARSZTATY „OK ZESZYT W SZKOLE”
Warsztaty w gronie pedagogicznym, podczas których nauczyciele poznają okejowe techniki pracy z zeszytem uczniowskim.
Czas trwania: 4 godziny.
Miejsce: w szkołach.
8. WARSZTATY REGIONALNE „POGŁĘBIANIE OK”
Warsztaty regionalne dla nauczycieli (2 nauczycieli z każdej szkoły, niekoniecznie liderzy OK), podczas których nauczyciele wymieniają się dobrymi praktykami i rozmawiają o ewentualnych trudnościach.
Czas trwania: 6 godzin.
Miejsce: w dużym mieście w regionie.
9. WARSZTATY „PODSUMOWANIE OK”
Ostatnie warsztaty w gronie pedagogicznym prowadzone przez asystenta szkoły. Celem warsztatów jest docenienie i podsumowanie doświadczeń z dotychczasowej pracy z OK oraz rozważenie możliwości dalszego rozwoju szkoły.
Czas trwania: 6 godzin.
Miejsce: w szkołach.
Tekst: Urszula Marszałek - Dyrektor PSP nr 3